Festivalist

Stalker Festival näitas Kultuurikatla maja kui põnevat valdkondadevahelist elamuspaika

Stalker Festivali kahe päeva jooksul muutus Kultuurikatel installatiivseks keskkonnaks, mis lisaks muusikale ka visuaalkunstide vahenditega tekitas publikus otsingulise, üllatusi täis kogemuse. Kolm lava ja nendevaheline hiiglaslik ruum olid esmakordselt üheaegselt publikule avatud ja täidetud muusika, performance’ite, etenduskunstide ja visuaallahendustega, mis andsid aimduse selle vana jõujaama kogu potentsiaalist nii ruumilises kui vaimses mõttes kandes endas jätkuvalt Tarkovski Stalkeri otsivat hinge.

Tänavuse festivali keskmes oli Aivar Tõnso kureeritud muusikaprogramm, mida täiendas kunstnike visuaallahendus ja etenduskunstide näited.

Kõrgele Katelde saalile koos kogu vana tehnoloogia varemetega andis oma näo peakunstnik Marit Ilisoni kujundatud 10-meetrine luminestseeruv robot, mis ambientlikule muusikaprogrammile sekundeeris. Nii C-lava kui Keldrilava juurde jõudmiseks tuli läbida teekond läbi hiiglasliku keskse ruumi, mida täitis videomapping seintel ning üllatuslike vahepaladena paberkostüümide performance „Paperstalkers“ kõrgel rõdul. Marit Ilisoni valgus- ja ruumilahendused kutsusid publikut avastama ja mängima. Kultuurikatla Keldrilava on nagu koobas, kus Stalker Festivalil said oma eksperimente välja elada etenduskunstide ja performance’i tegijad. MIMprojecti „Threshing Mongrels“ ehk rehepeksudisko sobis olemuslikult  just sellesse madala laega pimedusse kaduvate piiridega ruumi ühendades muusika, tehnoloogia, liikumise. Sealsamas mõjus väga efektselt ka AudioKinetica etendus, milles kombineeriti taas muusika, video, tants, maalikunst ühtseks ja uudseks tervikuks, milles kõik valdkonnad kandsid oma osa sõnumist.

C-lava artistide valik oli progressiivsem, rokilikum kulmineerudes King Midas Soundiga, kes pani värisema kogu maja.

Nii külaliste kui esinejate tagasiside andis kinnitust hoone erakordsele võimele tekitada erinevaid valdkondi kaasates ja kombineerides täiesti uudseid elamusi ja tajukogemusi. Nightsatan Soomest: „Me nautisime iga minutit. Olen olnud Turus vast tunnikese ja juba kohtunud sõpradega, kes tahavad tulla Stalkerile tuleval aastal olles ainult näinud pilte, mis ma Facebooki postitasin. Inimesed on hämmingus koha ja line-upi üle. Koht on täiesti uskumatu ja ma olen kindel, et ei unusta seda reisi kunagi. Ma tahaks, et Soomes oleks midagi sarnast, aga ranged reeglid takistavad siin sellise laheda festivali korraldamist. Ma arvan, et kogun kokku suure kamba inimesi ja tuleme Stalker Festivalile järgmisel aastal lihtsalt külastajatena.“

Berliinis tegutsev Iisraeli kunstnik Ronni Shendar osales nii festivalil kui Kultuurikatla Arenduskeskuse reedesel avaseminaril:  „Tänan teid kõiki imelise nädalalõpu eest, mis täitis mu pea mõtete, ideede, inspiratsiooni ja muljetega.“

Festivalile eelnenud seminar tõi Kultuurikatla Juustusaali kokku kultuurisektori ja teiste valdkondade otsustajaid ja huvilisi, kes said osa Kultuurikatla Arenduskeskuse visioonist ning selle võrdluseks ka kahe sarnase keskuse tegevusest – Winzavod Moskvas ja Korjaamo Helsingis – kõik kolm tegutsevad küll samas valdkonnas, kuid hoopis erinevaid ärimudeleid järgides. Kultuurikatel loodab partneritelt nii õppida, kui ka jätkata koostööd ühistegevustega keskendudes just erinevate valdkondade ühendamisele ning kunsti loova jõu suunamisele innovatsiooni.

Stalker Festival kujuneb Kultuurikatla Arenduskeskuse partneritele showcase platvormiks ja ühendab juba tuleval aastal erinevate valdkondade tegijad ühte elamuslikku keskkonda.

Kultuurikatel tänab Stalker festivali toetajaid ja vabatahtlikke abilisi!